torsdag 30 augusti 2012

PayPal

I dag har jag äntligen skaffat mig ett konto hos PayPal! Tidigare i år har mitt kreditkort blivit spärrat två gånger på grund av att någon har försökt kopiera mitt kortnummer då jag shoppat på nätet. Jag har länge funderat på att skaffa ett PayPal-konto och med det shoppa lite säkrare på nätet, och i dag gjorde jag det äntligen!

Det är alltså helt gratis och man kan antingen föra över pengar från sin egen nätbank eller spara kreditkortsnumret direkt på PayPal-kontot. När man sedan shoppar på nätet så går transaktionen via PayPal, förutsatt att butiken i fråga tar emot PayPal-betalningar. PayPal fungerar alltså som en mellanhand.

Jag testade det just på Strawberrynet, då jag beställde en hårinpackning, Penetraitt Masque, från Sebastian och ett leave in-balsam, Hair Repair Leave-In Conditioner, från L'anza. Det verkar funka bra och känns mera säkert än tidigare!

Jag kommer att recensera produkterna jag beställde då de kommer, förhoppningsvis nästa vecka! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar