tisdag 28 augusti 2012

Recension: L'Oréal Glam Shine 6H

Nu har jag testat L'Oréals läppglans Glam Shine 6H i ungefär en månad men har ännu inte riktigt bestämt mig för vad jag egentligen tycker om det. Det är alltså ett läppglans som ska hålla i upp till sex timmar utan att man behöver bättra på det.

Nåjå. Läppglanset i sig är trevligt. Jag har det i färgen 103 Forever Nude, och som man ser på bilderna nedan är det en ljus nudenyans som mera lutar mot rosa än mot beige med en lämplig mängd skimmer. Det känns inte för glittrigt och det gillar jag. Jag tycker också om doften och penseln, men det är främst konsistensen som jag inte kan bestämma mig för om jag gillar eller inte. När man applicerar glanset glider det lätt på och känns mjukt och behagligt, men efter en stund blir det ganska klibbigt och håret har en tendens att hela tiden fastna i det. Glanset sitter i och för sig länge på läpparna, mycket längre än med vanliga Glam Shine, så på det sättet måste jag medge att det lever upp till sitt namn. Men jag tycker kanske att det är aningen för klibbigt.

Priset är som vanligt med L'Oréal förmånligt, det kostar kring 12 euro. På det sättet är det ett prisvärt läppglans, i och med att hållbarheten på läpparna är längre än för ett vanligt glans. Jag skulle gärna testa det också i en mörkare nyans, jag tror sextimmarseffekten skulle bli ännu tydligare då!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar