måndag 10 september 2012

Nytt

Just nu gillar jag ljusrosa, nästan vita, nagellack. I och med att jag för första gången har snygga egna naglar så gillar jag att måla dem ljusa! På lördag köpte jag Essies lack i nyansen Mademoiselle (mycket lämpligt namn dessutom) som jag ska testa i kväll! Essie skriver "The most classic grown-up pink" om just den nyansen, och det är väl ungefär så jag också skulle beskriva den, sofistikerad och klassisk.

Jag har nu sedan juli lackat naglarna ljusrosa med L'Oréals Color Riche Le Vernis Essential i färgen 101 Opera Ballerina. Lacket i sig är snyggt, och nästan exakt samma färg som Essies Mademoiselle, men jag tycker att flaskorna är för små och att lacket torkar i flaskan för snabbt. Jag har nu använt två flaskor på ungefär en månad. En flaska kostar ungefär 6 euro. Med den matematiken kan man lika gärna satsa 15,90 euro på Essies lack, som i stället håller betydligt mycket längre!



Essie Mademoiselle. Färgen ser betydligt mycket mer rosa ut på bild än vad den gör i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar