tisdag 10 april 2012

Recension: BB-kräm

Nu har jag använt BB-krämen Mircale Skin Perfector från Garnier sen förra veckans torsdag. Jag måste säga att jag gillar den skarpt! Enligt Garnier ska den göra en mängd saker för hyn: återfukta, den täcka, ge lyster, vårda och den jämna ut.

Efter att jag använt den nu i fem dagar så har jag konstaterat att jag inte skulle kunna skippa min vanliga fuktighetskräm som bas eftersom jag har så torr hy. Men jag ser snarare Miracle Skin Perfector som ett lättare alternativ till vanlig foundation. Den täcker förvånansvärt bra och ger min hy en fin lyster, det blir ett mycket naturligt resultat! Jag är faktiskt förvånad över det fina slutresultatet och tror att den här kommer att bli en favorit i vår och sommar. Det enda jag saknar är solskyddsfaktor men med tanke på sin prisklass (cirka 14 euro) är den definitivt ett mycket bra köp! Miracle Skin Perfector finns i två nyanser än så länge, Light och Medium. Jag har nyansen Light. Jag får förmodligen byta till Medium då jag har fått lite mera färg i ansiktet.

EDIT: Precis som Smilla skriver i sin kommentar så har den solskyddsfaktor, SPF 15, Jag tyckte dock inte att det framkom tillräckligt tydligt på själva tuben, måste titta på den igen hemma senare i dag!



4 kommentarer:

  1. Jag har också tyckt relativt bra om den, tycker precis som du att det är en bra mellanform för lyster och utjämning. Däremot tycker jag nog att den har SPF 15, ssom det också står på burken. Men brukar du ha högra i ansiktet? det är i och för sig bara vettigt.

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt! Jag läste på tuben och tyckte inte att det stod nåt där, kanske det bara stod på själva förpackningen? Måste kolla igen!

    Har nu faktiskt slutat med foundation för den här vintern, och använder bara den här! Är jättenöjd!

    SvaraRadera
  3. Hittade just din blogg. Min kompis Anna vW, din arbetskompis, rekommenderade den åt mig :). Tack för dethär inlägget, har många gånger haft krämen i handen men den har inte ännu kommit ända till kassan. Nu ska jag definitivt testa!

    SvaraRadera
  4. Hej Jonna och kul att du hittade hit! Jag är faktiskt nöjd med BB-krämen, den är nu den enda färgade kräm jag använder! Rapportera gärna vad du tyckte! :)

    SvaraRadera