fredag 1 juni 2012

Snygga naglar

Som ett tillägg till gårdagens inlägg om mitt nya lack från Essie så vill jag bara betona att det inte spelar nån roll hur dyrt eller fint nagellack man skaffar om man inte använder över- och baslack. Åtminstone är det så för mig, om jag inte grundar ordentligt med ett baslack och avslutar med ett överlack så känns det inte ens som en poäng att lacka naglarna. Jag har hittills använt Lumenes bas- och överlack från serien Gloss & Care (kostar typ 6 euro styck) och de har fungerat riktigt okej! Härom dagen slog jag ändå på stort och beställde hem OPI Start to Finish, det prisade lacket som funkar som både bas- och överlack och samtidigt stärker nageln! Jag återkommer med recension så fort jag fått det. Priset på Beautybay var 17 euro och jag såg att det på till exempel Stockmann kostar 22 euro.

Men alltså: satsa lite tid på att lacka naglarna ordentligt, det håller bättre, det blir en snyggare yta och det skyddar naglarna från missfärgningar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar