onsdag 14 november 2012

Gellack

I maj fyllde jag år och hade stor fest. En av presenterna jag fick var ett presentkort till Elegia Day Spa. Nu har jag äntligen fått tid att använda mig av det och en av behandlingarna jag valde var handvård med gellackering av naglarna.

Gellack är alltså ett lack som målas på dina egna naglar. Man slipper alltså alla akryltippar och naglarna behöver inte filas ner och göras tunnare. De bevaras i samma skick under gellacket. Gellacket blir hårt med hjälp av en spciellampa. Man kan välja färg på lacket, och sedan också lacka med ett annat, valfritt lack ovanpå om man vill. Jag valde färgen Bubble Bath, en neutral ljusrosa färg.

Lacket ska hålla 3-8 veckor, beroende på hur snabbt naglarna växer. Än så länge är jag nöjd. Naglarna känns hårda och starka, och ser naturliga ut. Återkommer med rapport om hur länge lackeringen håller!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar