torsdag 22 november 2012

Torrschampo

För tillfället har jag projektet "duscha mindre" på gång. Det blir kallare och min hud lider ordentligt av kylan varje vinter. Jag blir torr över hela kroppen och händerna och ansiktet svider. Vissa dagar kan jag annars duscha två gånger, på morgonen och efter gymmet på kvällen. Det här försöker jag nu ändra på och jag försöker också med tanke på hårets välmående tvätta det mer sällan (det vill säga max var tredje dag).

Torrschampo blir då en räddare i nöden. Min favorit just nu är Sephoras eget torrschampo. Det fräschar upp håret, men det blir inte så där kladdigt och obehagligt strävt som vissa andra torrschampon. Det är dessutom billig, betalade ungefär sex euro för en flaska i Paris. Nackdelen är förstås att det inte finns att köpa här.




3 kommentarer:

  1. Hej! Nu ska jag passa på och fråga dig för jag gissar att du har koll på det här: Vilket torrschampo tycker du att är bäst av dem som finns att få i Finland? Gärna med en fräsch doft också, ja måste ha ett torrschampo men blir galen av utbudet för jag har ingen aning om var jag ska börja.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har de facto inte testat många av de torrschampon som finns här hos oss, jag fastnade direkt för Batistes torrschampo som är effektiva men billiga. De har en del olika varianter med olika dofter och jag tycker att det är ett mycket bra torrschampo att börja med! Svenska Kicks listar dem här: http://www.kicks.se/sok?q=w~batiste

    Jag har själv Batistes Dry Shampoo Blush och har varit nöjd med det! Men nu när jag läste om dem där på sidan blev jag lite sugen på Tropical!

    Hjälpte det här dig alls? :)

    SvaraRadera
  3. Jepp! Tack, jag ska kolla in Batiste, Tropical låter gott! :)

    SvaraRadera