onsdag 12 december 2012

Gellack del 2

I dag ska jag igen gå och fixa mina naglar på Elegia Day Spa (tack igen kära vänner för det fina presentkortet). Jag fixade dem senast för ungefär en månad sedan och lacket höll sig relativt snyggt. Gellack är alltså ett lack som målas på de egna naglarna. Man slipper alltså alla akryltippar och naglarna behöver inte filas ner och göras tunnare. De bevaras i samma skick under gellacket. Gellacket blir hårt med hjälp av en spciellampa.

Jag gjorde misstaget att ta bort nagellacket som jag målat ovanpå gellagret med en för stark remover, och det gjorde också att gellagret blev mycket tunnare. Jag tog bort det helt på helgen och lackade om mina naglar från början.

Mina egna naglar har kanske blivit lite tunnare under gellagret, men annars märker jag ingen större skillnad. Det här var en mycket bra lösning för att förstärka de egna naglarna med ett gellager och få en snygg, jämn yta. Det nagellack jag använda ovanpå gellagret har också hållits snyggt längre, eftersom ytan är mycket jämnare än den egna nagelns.

På Elegia Day Spa kostar behandlingen 55 euro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar