måndag 3 december 2012

C'est la Fête Patchouli

Förra vintern köpte jag, utan att ha testat den innan, parfymen C'est la Fête Patchouli från Christian Lacroix. Jag googlade orden "patchouli" och "fragrance" och hittade den på Strawberrynet.. Den var på rea just då och kostade inte speciellt mycket, så jag bestämde mig för att beställa den eftersom jag verkligen gillar doften av patchouli.

Så fort jag doftade på parfymen första gången blev jag förtjust i den! Det doftar till en början väldigt starkt och kryddigt, nästan maskulint, men efter en tid på huden blir den betydligt mer behaglig, varm och kvinnlig. Den är mycket speciell!

Problemet är att den ursprungligen var en parfym som lanserades i en begränsad upplaga 2008, och att den nästan inte går att köpa nånstans. Jag har ännu kvar nästan hälften av min första flaska, men när jag förra veckan såg att Strawberrynet igen hade den i sitt sortiment så måste jag beställa hem en till! Jag är så glad att jag hittade ännu en flaska!

Har du någon favoritparfym som du inte får tag på längre?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar