torsdag 3 januari 2013

En ny bekantskap

Gott nytt år! Bloggen har haft en liten paus här under jul och nyår, men nu är vardagen (och internetuppkopplingen) tillbaka igen!

Före jul tog mina två favoritmascaror (Diorshow och Diorshow Iconic) slut på samma gång. Jag behövde en ny mascara till alla julfester och fastnade för budgetmascaran Volum' Express Colossal 100% från Maybelline. Den är faktiskt riktigt bra!

Mascaran ger mycket volym men separerar ändå fransarna snyggt. Det enda jag kan klaga på är att hållbarheten inte är den bästa. Efter en halv dag får jag ibland svarta prickar under ögonen och det är inte speciellt trevligt. Det är synd för annars gillar jag den verkligen! Men med tanke på priset är den ändå ett bra köp! Jag hittade en presentförpackning med mascaran och ögonpennan EyeStudio Master Drama för ungefär 14 euro. Ögonpennan är för övrigt helt suverän. Den är en kombination av en vanlig ögonpenna och flytande eyeliner. Den ger enormt mycket färg och har en fantastisk hållbarhet. Den är dessutom mjuk och glider mycket lätt över ögonlocket. Rekommenderas varmt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar