måndag 15 oktober 2012

Shopping i Tallinn

Under helgens resa till Tallinn konstaterade jag att det som verkligen lönar sig att shoppa i Tallinn är kosmetik! Här i Helsingfors kostar till exempel OPI:s nagellack kring 17 euro, i Tallinn kostade de 10 euro, betydligt mycket förmånligare med andra ord! Lade bland annat beslag på det fantastiska lacket Every Month Is Oktoberfest från höstkollektionen Germany och en flaska OPI Top Coat. Hittade också Lumenes ljuspenna Touch of Radiance till ett mycket förmånligt pris!





2 kommentarer:

  1. Hejdu, och var i Tallinn lönar det sig att shoppa? :) Knappast någonstans nära hamnen? :)

    SvaraRadera
  2. Hej och tack också för dina tidigare kommentarer som gladde mig i morse då jag loggade in!

    Jag var på ett seminarium i Tallinn hela helgen, så hann inte shoppa så mycket som jag skulle ha velat. Men vi bodde mitt emot det stora köpcentret Viru Keskus (http://www.virukeskus.com) där det fanns en massa butiker. Nagellacken hittade jag på Kaubamaja som finns inuti Viru Keskus. Kaubamaja är alltså ett varuhus med en välutrustad kosmetikavdelning med bra priser! Och på båten hittade jag ju förstås också en hel del :)

    SvaraRadera