fredag 24 februari 2012

Dagens tips

Jag har länge varit på jakt efter ett läppstift som har just rätt nyans. Jag har sökt ett som inte är för orange, inte för mörkt, inte för rött och inte för rosa. I förrgår kom jag väldigt nära det jag tänkt mig då jag hittade läppstiftet First Kiss från Make Up Store:


Enligt beskrivningen innehåller stiftet sheasmör och avokadoolja som gör att läpparna inte torkar ut. Make Up Store gör läppstift som ger olika sorters slutresultat, det finns de som ska ge en matt yta, de som innehåller lite glitter, de som mera ser ut som läppglans och de som är mera transparenta. Just det här stiftet ska ge en matt yta, och det tycker jag det lyckas bra med. Läpparna känns heller inte för torra. Färgen är svår att se på bilden, men den är ganska ljus och är en perfekt blandning av rosa och orange, den kunde kanske beskrivas som korall. Färgen sitter också kvar länge utan att flaga. Jag är mycket nöjd!

Make Up Stores produkter finns i deras egna butiker, på Kicks och på Sokos. Läppstiften kostar 19 euro.

2 kommentarer:

  1. jag har också sökt efter den här nyansen! problemet med att du tipsat om din sminkblogg o skriver sånt här så kan ju sen bli att dina kompisar sen har samma läppstift...

    SvaraRadera
  2. Haha! Det gör ju absolut ingenting, det tycker jag bara är roligt!

    SvaraRadera