onsdag 1 februari 2012

Fortsättning på Skönhetsfavoriter

I början av veckan så kommenterade jag Damernas Värld-läsarnas skönhetsfavoriter från 2011. Jag tänkte komplettera inlägget ytterligare genom att lista mina favoritprodukter som inte fanns med på listan!

  1. Rengöring:  Lancômes Crème-Mousse Confort. Perfekt för min torra hy!
  2. Mascara: L'Oréal Lash Arcitecht 4D. Dyrare alternativ: Dior Diorshow. 
  3. Ansiktskräm: Lumene Vitamin C+ Pure Radiance. Har dag-, natt- och ögonkräm i samma serie.
  4. Läppstift: Jag använder sällan läppstift. Till vardags använder jag antingen Hydracolor eller lämpligt läppglans, Kiehl's och YSL är de två som jag främst använder just nu. Om jag måste välja ett läppstift väljer jag Lancômes Color Fever Shine som är lätt och nästan fungerar som ett läppglans men som ändå ger färg. 
  5. Hårvård: Jag hör till dem som tycker att det lönar sig att betala för schampo, balsam och inpackning från ett bra märke. Den serie som jag har använt i två år kommer från Sebastian och heter Hydre. Jag har schampo, balsam och inpackning i samma serie och använder också ett serum, Taming Elixir, från samma märke. Jag färgar håret ofta och Sebastians produkter gör att håret ändå får tillräckligt med fukt och ser glansigt och välmående ut. Det blir också lättare att reda ut håret och för mig håller det sig rent två-tre dagar mellan tvättarna. Köper man Sebastians produkter hos frissorna här så kostar de skjortan. Jag brukar därför beställa schampo och balsam i litersflaskor från Strawberrynet. Det lönar sig verkligen! Om du färgar, fönar och plattar håret ofta, gör det en tjänst och köp bra schampo och balsam. Och använd dem båda!
 

2 kommentarer:

  1. Det här är viktigt: doftar shampot och balsamet bra? Är ju också själv (överraskande!) en shampo-slampa och har provat mig igenom diverse, just nu är favoriten Tigis Extreme straight + Kerastases inpackning. Men söker efter det där perekta medlet som skall göra håret glansigt och fuktat. Men har ju halvlockigt hår, så jag får väl bara fortsätta drömma. Lockigt hår är alltid torrt börjar jag tro.

    SvaraRadera
  2. Jag kan berätta för dig att det doftar mycket bra! Doften är liksom mera "frissa" än typ Tigis produkter, tycker att de ibland har för mycket karkkidoft och att de inte är lika bra för håret som Sebastian! Sebastian har ju också flera olika varianter! Men behöver du nånting med mycket fukt?

    SvaraRadera