måndag 30 januari 2012

Skönhetsfavoriter

I går läste jag Damernas Värld (Nr 1/2012) där läsarnas skönhetsfavoriter från 2011 listades. Av de nio produkter som listades enligt olika kategorier finns fyra också bland mina favoriter.



Min favoritfoundation, Diorskin Nude, finns med i kategorin Foundation och läsarna har tyckt att den "täcker perfekt och samtidigt ger huden ett transparent, naturligt utseende - med återfuktande egenskaper på köpet". Jag kunde inte uttrycka det bättre, har ännu inte hittat någon foundation som motsvarar Diorskin Nude!

På listan finns också alltiallo-krämen Eight Hour Cream fråm Elizabeth Arden i kategorin Läppvård. Jag har märkt att den finns på DV:s lista så gott som varje år, och det är verkligen välförtjänt. Jag använder den på torra läppar, spruckna nagelband och andra torra ställen på kroppen, har den alltid i väskan. Den brukar finnas till ett förmånligt pris på Strawberrynet. En tub räcker dessutom en evighet!

I kategorin Kroppsprodukt finns Body Shops Body Butter Moringa på första plats. Jag gillar starkt Body Shops olika kroppssmör. Jag har dock aldrig prövat doften Moringa, Kokos är min gamla favorit (har Body Butter, Body Scrub och duschgel med den doften). Jag skulle dock ha listat Kiehl's Creme de Corps Milk & Honey Whipped Body Butter som etta, men den är trots allt i en helt annan prisklass än Body Shops variant och Body Shop är därmed ett mycket bra budgetalternativ.

Kategorin Concealer regeras av Yves Saint Laurents Touche Éclat. Det är en mycket bra produkt som "ljusar upp mörka ringar under ögonen samt döljer röda näsvingar på ett kick". Jag har alltid en ljuspenna i min necessär, men på grund av YSL:s rätt galna priser använder jag för tillfället Lumenes Touch of Radiance som också fungerar helt okej. Jag tycker inte den täcker riktigt lika bra och den tar slut snabbare, men med tanke på att YSL:s variant kostar det dubbla är Lumenes ljuspenna ett bra alternativ. Touch of Radiance brukar också ofta vara på rea i samband med olika kampanjer på Sokos, Stockmann och Anttila, Det lönar sig att hålla ögonen öppna efter den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar