tisdag 20 december 2011

I mitt badrumsskåp del 2

En produkt som ständigt finns i mitt badrumsskåp är en bra foundation. Min absoluta favorit av alla de jag testat är överlägset Diors Diorskin Nude:

 




















Diorskin Nude är tillräckligt lätt för att den inte ska kännas som att den stänger in huden och torkar ut den, men den jämnar ut och täcker på ett fantastiskt sätt. Det känns som den smälter ihop med huden och det syns knappt att man har en foundation. Hyn får dessutom en behaglig lyster utan att den känns för glansig. Jag läste på förpackningen att den innehåller kring 40 procent vatten och det är perfekt för mig som har torr hy. Diorskin Nude är ju definitivt i dyraste laget, köper man den här i butik så kostar den nog kring 50 euro. Jag brukar därför köpa den på båten eller på flygfält, eller i andra butiekr om jag hittar den på  specialerbjudande. Dock tycker jag att den är värd sitt pris och den räcker dessutom länge. Den har dessutom solskyddsfaktor 10. Den perfekta nyansen för mig är nummer 20, Light Beige.

I och med att Diors variant är i dyraste laget har jag också en annan budgetfavorit som jag stundvis använder. Det är Maybellines Pure Mineral Liquid Foundation:
















Priset är betydligt snällare, det brukar ligga på under 15 euro, och den är ett alternativ som är riktigt bra. Den tar längre tid att gå in i huden än Diors variant, men när den en gång sitter där känns den behaglig och tillräckligt återfuktande. Ibland tycker jag dock att ytan blir lite väl fet, framför allt senare på dagen. Den sitter heller inte kvar lika länge som Diorskin. Jag brukar använda denna på sommaren, den har solskyddsfaktor 15 och är bra att lägga på genast på morgonen om man ska vara ute i solen. Jag brukar använda nyansen Sand.

2 kommentarer:

  1. Det här var bra, har länge sökt en perfekt foundation. Har nu Clinique, vilken är riktigt okej,men inte den där PERFEKTA.

    SvaraRadera
  2. Aaah, bra om du kan få några tips! Tänkte du pröva Diors? I så fall måste du rapportera hur den känns! :)

    SvaraRadera