fredag 23 december 2011

Dagens present

Mitt i all julklappsyrsel och mellan matbutikerna sprang jag in på Kicks för att köpa en julklapp åt en god vän. I handen fastnade också två nagellack från Mavala:















Lacket till vänster, nummer 30 Mexico, är i verkligeheten mörkt plommonlila. Ovanpå det tänkte jag lacka det andra, nummer 214 Violet Diamonds, lagom till julfirandet. Mavalas lack är helt okej, men de kräver nästan att man har ett baslack och ett överlack. Mina favoriter när det kommer till sådana lack är Lumenes minilack, de finns både som Base Coat och Top Coat, och gör att all färg sitter kvar betydligt mycket längre och får en jämnare yta. Mavalas lack är också bra på grund av storleken och priset. De är tillräckligt stora, men ändå inte så stora att de hinner torka innan de är slut. Priset är 5 euro styck.

Ha en skön väntan på julen så här i världens vintertid!

1 kommentar:

  1. Haha, talade helt nyligen om detta med en vän, vi kom fram till att Mavalas lack är den bästa i sin prisklass, just på grund av sin torkvänliga storlek. Annars är Chanels lack mina favoriter, men det är inte alltid jag vill köpa en ny trendfärg i Chanel.

    SvaraRadera