måndag 19 december 2011

Dagens tips

Hej på er!

Bloggen har vilat under helgen på grund av alla festligheter! Nu är jag tillbaka och tänkte dela med mig av ett tips som jag tänkte på i fredags. En kompis bad mig hjälpa henne med att få en snygg kajallinje invid fransarna på ögonlocket och sade att hon inte får den snygg och rak själv.

Tricket är att man, antingen om man använder kajalpenna eller flytande eyeliner, inte ska försöka dra en linje från ena kanten av ögat till den andra. Man ska i stället dra linjen med hjälp av små korta streck, och sedan sudda ut den lite med en pensel eller "suddare" (finns ofta i ena ändan av kajalen). Det gör att linjen blir mycket mjukare och jämnare än om man försöker dra en hel linje.

Jag brukar använda följande produkter:














L'oréals flytande eyeliner Super Liner till ögonlocket, ovanför den övre fransraden. Den är mycket dryg och räcker hur länge som helst.



 










Diors Eyeliner Pencil till den undre fransraden närmast ögat. Den är lämpligt mjuk och färgen sitter kvar länge och den har en "suddare" i ändan som är bra att använda på ögonlocket. Den är däremot lite väl dyr om man köper den skilt i butik. Jag har oftast köpt presentförpackningar med både mascara och den här pennan då jag shoppat tax free, men det finns många budgetalternativ som är lika bra. Ett alternativ är den kajalen som jag fick i den här presentförpackningen från L'oréal. Sök alltså presentförpackningar där du får både mascara och kajal, det lönar sig tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar