måndag 23 januari 2012

Dagens tips

Glad måndag på er alla! Helgen kom och gick med trevliga middagar både på fredag, lördag och söndag och avslutades med valvaka i går kväll. Sjukt spännande blev det ju!

Dagens tips består av nagelvård. Jag har små stumpar till naglar och tycker ibland att det är svårt att orka hålla dem snygga. Till vardags brukar jag göra det så enkelt för mig som möjligt och använda genomskinligt nagellack med ett ljusrosa baslack underst. Mina favoriter kommer från Lumene och heter Gloss & Care.

Gloss & Care kommer i praktiska, billiga små flaskor och håller länge. Jag tycker också att jag får starkare naglar av baslacket och att naglarna inte skivar sig lika lätt. Ytan blir också mycket jämnare med ett baslack och fördelen med att använda ljust lack är att det inte är lika tydligt att lacket har slitits bort. Man måste alltså inte lacka varje dag och det passar mig utmärkt!

Lumene Gloss & Care

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar