måndag 5 mars 2012

Blåjeans

Jag har hittat de perfekta jeansen, jag trodde inte att det var möjligt! Efter tips av en god vän (och efter att tre av mina fem par jeans gick sönder samtidigt) så gick jag i går till JC och bad om att få prova Levi's Curve ID. Levi's introducerade serien Curve ID i fjol  och poängen är alltså att de olika modellerna i serien är utformade för att passa olika sorters kroppstyper. Jag har smal midja och breda höfter och har alltid haft svårt att hitta rätt jeansmodeller, eftersom de flesta märken gör modeller som inte är anpassade för en sådan kroppsform. Men Levi's har tänkt på detta och de har gjort det bra!

Så här beskriver Levi's de olika modellerna:
Slight (for  women with straight figures, or have trouble finding jeans that fit at the waist), Demi (for women who are more evenly proportioned aka usually the girls who hardly have trouble finding jeans that fit), Bold (for women with curves who experience waist gapping in the back), and Supreme (for women with the curviest shape and need a back with a higher rise so it doesn't sit too low). 
Det första paret jag provade i modellen Bold Curve (i min vanliga tumstorlek) passade, och jag fick till och med gå ner ytterligare två storlekar tills de satt helt perfekt! De sitter bra i midjan, och det blir inget glapp bak i ryggen som det alltid brukar bli för mig! Även modellen Demi Curve passade, de var en aning lägre i midjan än Bold Curve. Slutresultatet blev två par nya jeans som båda passar perfekt! Jag är otroligt nöjd!

Här nedan är det ena paret jag köpte. Modellen är Bold Curve och tvätten är Indigo Intrigue. Pris på JC: 109 euro.



Bild: Levi's

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar