tisdag 27 mars 2012

Bäst hittills

Till förra helgens festligheter sökte jag efter ett riktigt knallrosa läppstift som skulle pigga upp den hudfärgade klänningen jag hade på mig och jag tror att jag faktiskt har hittat det perfekta läppstiftet! Det kommer från MACs Chenman-kollektion och så här skriver MAC om själva kollektionen:

"East meets West. A sensual colour collection created in collaboration with Beijing-born fashion photographer, Chen Man, inspired by her infatuation with love and water, yin and yang, pink and blue."
Läppstiftet heter Force of Love och har en matt yta. Det innebär alltså att det är mycket pigmentrikt och att färgen verkligen blir stark på läpparna. Jag är otroligt nöjd! Färgen passar mig perfekt och speciellt om man grundar med en läppenna sitter den hela dagen och natten!

Jag har nu konstaterat att jag faktiskt föredrar MACs läppstift framför Make Up Stores liknande variant som jag tidigare bloggat om. Det känns som om ytan blir jämnare och färgen är mera rik på pigment (Make Up Store har jag också som matt variant). Prismässigt är de exakt i samma kategori, båda kostar kring 20 euro. Detta köpte jag på Stockmann, ett av de få ställena som säljer MAC i Helsingfors.



Force of Love till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar