tisdag 6 mars 2012

Nätshopping del 2

Mitt favoritschampo, Sebastian Hydre, håller på att ta slut och i dag skulle jag beställa nytt på nätet. Strawberrynet hade slut på enlitersflaskorna som jag brukade beställa, så jag testade nu att i stället beställa från Beautybay. En flaska Hydre 250 ml kostar 12 euro på Beautybay. På Strawberrynet kostar samma flaska 17 euro och hos frissorna här i Helsingfors kostar en flaska säkert närmare 30 euro. Man kan alltså spara väldigt mycket pengar genom att köpa samma produkt på nätet!

Jag passade samtidigt på att beställa annat som jag behövde:

  • Silverschampo från Bonacure, Color Save Silver Shampoo. Silverschampo är mycket bra att använda om man har blonderat hår och tycker att håret efter ett tag får en gul och varm ton. Silverschampot innehåller kalla färgpigment, som gör att den gula tonen täcks över och håret får en kallare nyans. Jag tycker att Bonacures är ett av de silverschampon som fungerar allra bäst och som ger märkbart resultat! 9,60 euro på Beautybay.
  • Sebastian Shine Define skyddar håret mot värme och ger det extra glans och stadga. Jag har inte testat just denna produkt tidigare, jag har använt Sebastians Taming Elixir men tycker inte att den skyddar så mycket mot värme så ville därför pröva nånting annat. 18,30 euro på Beautybay.
  • Nagellacket Passion Fruit från Orly. Det här nagellacket hittade jag i USA i fjol och tyckte massor om färgen! Har sett Orlys lack i Finland också, till exempel på Stockmann, men har tyckt att de varit onödigt dyra. Orlys lack kostar 9,20 euro på Beautybay. 

 
Orly Passion Fruit

Fördelen med att shoppa på Beautybay jämfört med Strawberrynet är att Beautybays försändelser kommer från Europa och det innebär att man inte behöver betala någon eventuell tull på varorna och att man inte behöver oroa sig för hur mycket man beställer. Frakten kostar dessutom ingenting! Vi ska se hur länge det tar innan paketet kommer till Finland! Jag återkommer med rapport!

1 kommentar:

  1. Hej! jag har försökt beställa från beautybay i tre dagar nu men får alltid ett mail tillbaka att banken nekat. Jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig med vad man ska kryssa i osv När man beställer..

    svara gärna på mailen; lisaagunnarsson@hotmail.com

    SvaraRadera