fredag 16 mars 2012

Gårdagens fynd

Forum i Helsingfors har priscirkus just nu och på hemväg från gymet gick jag i går förbi Make Up Stores butik. I fönstret hade de en skylt med sina erbjudanden och där stod bland annat "Candle 10 euro". Jag har alltså tittat på Make Up Stores doftljus länge, men de kostar nästan 40 euro normalt, så det har kanske inte känts så motiverat. Men nu sålde de alltså alla doftljus till priset 10 euro! Helt sjukt! Ljusen har en brinntid på upp till 90 timmar, så de håller dessutom länge!

Jag köpte tre stycken för att ha i förvar i skåpet. The Trophy, All Through Genuine och Your Valentine. The Trophy är en tropisk, söt och fruktig doft med inslag av bland annat freesia, lime, grapefrukt, guava och plommon. All Through Genuine är lite syrligare än The Trophy och har inslag av citron, grapefrukt, gröna äpplen och vanilj. Your Valentine är i sin tur en vaniljaktig doft med inslag av vanilj, mysk, bergamot och pion.

Jag har hittills testat två av dem, The Trophy och All Through Genuine. Jag är ganska känslig för sötaktiga och sliskiga dofter, men Make Up Stores ljus sprider bara en behaglig och härlig doft hemma. Jag rekommenderar, speciellt till priset 10 euro!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar