fredag 30 mars 2012

Recension: Clean Warm Cotton Deodorant

I julas köpte jag deodoranten Warm Cotton från Clean. Jag fick tips av en kompis som rekommenderade den och eftersom jag annars gillar Cleans produkter så bestämde jag mig för att pröva.



Doften i sig är det inget fel på. Den doftar precis som namnet säger rentvättad bomull, och den är paraben- och blyfri. Den har en ganska tjock och hård konsistens, och är alltså inte en roll-on deodorant. Problemet med Clean Warm Cotton för mig är att den inte klarar av att hålla svettlukten borta. Den är helt enkelt inte tillräckligt effektiv. I och med att den dessutom doftar bomull så förstärks den "svettiga bomullsbluslukten", det vill säga den lukt som inte vill försvinna ens då man tvättar plagget och som alltid kommer tillbaka då tröjan eller blusen blir svettig igen.

Så jag är tyvärr inte så nöjd med Clean Warm Cotton, jag kommer att hålla mig till min favorit som jag tidigare bloggat om, Biotherm Deo Pure, i fortsättningen också. Varför ändra på ett vinnande koncept?

Clean Warm Cotton deodorant kostar drygt 20 euro. Finns på Sokos, Stockmann, Kicks och andra butiker som säljer Clean.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar