onsdag 21 mars 2012

Budgetfoundation

Jag har tidigare bloggat om min absoluta favoritfoundation från Dior och rekommenderade samtidigt en budgetversion från Maybelline. Pure Liquid Mineral Foundation verkar inte längre finnas i Maybellines sortiment, de har i stället ersatt den med serien Fit Me, som de ju också gjort grymt mycket marknadsföring för. I Fit Me-serien ingår foundation, concealer, puder och rouge och tanken är alltså att de alla ska passa ihop med varandra nyansmässigt. Jag såg att Makeup on my mind var mycket förtjust i Fit Me-seriens foundation. Lipgloss bitch har också skrivit mera om hela serien.

L'Oréal vill heller inte vara sämre på den här fronten. De lanserar nu i vår serien Lumi Magique, som också består av foundation, concealer och primer. Ligloss bitch har skrivit om Lumi Magique här. Hon skriver bland annat så här om foundationen:
"Jag älskar formulan, den är oerhört lätt och behaglig. Det märks att fukthalten (obs inte minsta fet) är hög och min hy får en fantastiskt fin lyster."
I mina öron låter det som om Lumi Magique skulle vara en billig motsvarighet till Diorskin Nude, jag är faktiskt sugen på att testa den! Med ett pris på kring15 euro är den verkligen ett alternativ till Diorskin, som kostar över 50 euro i butik här! Om jag testar någon av dessa två så återkommer jag med rapport snarast!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar